Går du rundt med en lille drøm om at starte din egen webshop? Har du forretningsidéen på plads, men mangler bare et lille skub til at komme i gang? Her får du en lille guide til hvordan du kommer nemmest i gang.
Find en god leverandøraftale
Lav en grundig undersøgelse af leverandører på det pågældende marked du ønsker at starte en webshop inden for. Find en aftale der ikke bare indeholder en god pris, men også en fornuftig overordnet aftale, du føler dig tryg ved.
Der findes mange forskellige shopløsninger, så du skal sikre dig at du finder en der passer netop til din forretnings formål. www.teasolutions.dk er specialister i udarbejdelse af websites og e-handel, der passer netop til din branche. Du får en skræddersyet e-løsning i høj kvalitet, som hjælper dig med at nå din målsætning. På denne måde kan du bruge din tid på de andre opgaver i din nye virksomhed.
Undersøg forretningsbetingelserne for at føre en virksomhed, så du får overholdt alle krav ifølge dansk lovgivning. Indhent evt. et sæt gratis standardbetingelser på e-mærkets hjemmeside. Her skal du dog selv sørge for at indsætte dine egne oplysninger ind.
For at dine kunder skal kunne betale for deres produkter fra dag ét, skal du sørge for at søge om godkendelse af Nets i god tid, da det kan tage et par måneder at blive godkendt.
Sørg for god kundeservice
Kundeservice er et af de vigtigste parametre, når du skal holde på dine kunder. Hold hvad du lover dem og sørg for aftalen med dem er gældende rent juridisk. Det kan være yderst skadende for din virksomhed, hvis dårlige rygter om din webshop spreder sig. Overgå derfor dine kunders forventninger, og du vil opleve hvor loyale de kan blive.
Det er også væsentligt at overveje om hvilke betalingsmuligheder dine kunder skal have samt om der skal pålægges et betalingsgebyr på transaktionen.
Et af de vigtigste konkurrenceparametre er prisen på din fragt. Du kan fx vedlægge en returlabel, der gør det let for dine kunder at returnere varen, hvilket der er meget værdi i for dem. Lav desuden en aftale med et fragtfirma, da det både er nemmere og billigere for dig og dine kunder.
Markedsføring
Overvej hvordan du vil markedsføre din webshop. Til at starte med at det nemmest og billigst at oprette en profil på de sociale medier, såsom Facebook og Instagram, som du kan bruge til at tiltrække nye kunder samt holde dine nuværende kunder opdateret.
Det er desuden vigtigt at engagere dine nuværende kunder, og det kan gøres gennem nyhedsbreve på e-mail. Gør det muligt for dine kunder selv at tilmelde sig til dit nyhedsbrev. Her er det en god idé at oplyse hvor mange nyhedsbreve de kan forvente at modtage, og hold antallet til en rimelig grænse så det ikke ender med kunderne bliver irriteret og afmelder sig.
Gør det klart hvorfor folk skal vælge netop din webshop fremfor konkurrenternes og på hvilke parametre din webshop skiller dig ud. Det kan være du tilbyder fri fragt, ekstra lang fortrydelsesret, eller du måske donerer du dit overskud til velgørenhed. Fortæl det hver gang du har chancen, så dine kunder husker dig. Her er det også væsentlig at du vælger et navn der er nemt at huske og ikke minder om konkurrenternes.
Recent Comments